Tinggalkan Jejak :D

Pages

Monday, July 28, 2014

i really miss her and and selamat hari raya!

Selamat hari raya. hari untuk kita bersuka ria, setahun hanya sekali merayakan hari yang mulia ini *menyanyi*

eh heyya bloggers!

alhamdulillah. kini kita dah masuk dalam bulan syawal. habes sudah bulan ramadhan
terima kasih wahai ramadhan, aku berharap, kalau panjang umur dan ada jodoh kita ,kita bakal ketemu lagi. in sha allah. semoga Allah mengizinkan aku untuk berjumpa dengan bulan yg penuh barakah itu lagi

Ramadhan yg pergi ditangisi
Syawal yg tiba dirai

yup, dalam kita bersedih kerana Ramadhan yg telah pergi membawa diri, kita juga perlu bergembira kerana telah beroleh kemenangan dalam menangani nafsu kita. betul tak? ermm. so, apa kaitan tajuk diatas dengan apa yg aku tengah taip sekarang ni ye? haha

Okay, sebenarnya, dalam aku tengah bergembira nak meraihkan hari first syawal pada keesokkan harinya, tibe tibe datang mood sedih aku merindukan seorang sahabat yang boleh katakan rapat sangat. dari zaman tamhidi sehingga ke sekarang ni. sapa dia? jeng jeng jeng


i miss Adibah faizah so much
ohoi diba. nak kata beday kau, lambat lagi beb. beday aku dulu kot. haha. tapi nape la aku rindu kau sangat sangat ni wei! rasa macam nak pergi rompin sekarang and hug you la beb! *eh,tah tah kau balik kelate*

Diba, the first girl i've met when i'm enter the first lecturer hall. the first subject is quran sunnah which is in arabic language. dengan blur blur nya aku masuk, without knowing who they are, where the heck is group 9, where i should go after this, tapi dengan kuasa Allah and mungkin rezeki aku barangkali, i sat beside her. aku ni dah la pemalu masa tu. nak bertanya sangat la berat mulut. and she was the one who break the ice and asking me what's my name and which group i was in. and sekali lagi, my luck mungkin, i got the same class with her, which aku tak akan sesat lagi mana nak pergi lepas tu.

Diba la yg setia menemani aku.teman aku beli buku. pergi ke kelas sama sama. duduk dalam lecture hall or tutorial class pun nak sebelah menyebelah. aku sesat pun, dia la yang guide. well. budak baru yang masih noob dengan kawasan usim la katakan. Alhamdulillah He gave me Adibah yang tak pernah jemu nak bantu aku

Diba, she is very hardworking girl. Sometimes dia ni manja sikit.haha. cepat stress bila tak dapat figure out solutionnya.and akan keep on trying sampai dia dapat jugak. she's counterphobia *tatahula kalau masih lagi sekarang*  haha. aiming aku to be with her until in degree. but i failed to enter chemistry subject and i got computer science subject. which was made us more far apart. Again, Allah bagi and rezki aku lagi, i got a room in Kolej kediaman which my room is near apart with her room. i'm so happy eventhough tak sama kelas, tapi still can meet each other.and still now, kami in sispa. which in the same uniform.

Yup, aku kinda miss her. bangun pagi pagi, terus pergi bilik dia. landing suka suki atas katil dia yang dah siap cantik tegang cadar. and aku kedebom je katil dia.haha. kacau dia tengah study by staring at her deeply sampai dia rasa annoying mungkin. Masuk bilik  dia dengan suprisingly sampai dia terkejut. hahaha. jahat jugak aku dekat dia ni. calling her kecik :P pernah once. sorry! join dia and her roomates makan sambil tengok movie. kuar jenjalan sesama naik kereta shedan sampai aku kena marah and dia xkena *pilih kasih oh shedan tu*. gossiping, dia dengar masalah aku. nages aku sampai lebam mata ni. kena marah dengan ex ehem aku dulu sebab aku decide nak teman dia bukak pose.*sian kau kan dib*.kenalkan aku who is yassin. ehh. haha. tolong perabihkan choc cake yg si yassin bagi. haha *opss*

Yang paling aku salute kat diba ni, biarlah apa pun yg berlaku, she is very determined girl. never give up in her life. even heart breaking. even tragedi melanda, dia tetap move forward and tak toleh kebelakang. i wonder when i will be like her. cuma ada sekali tu la, siyesly aku cakap, aku tak pernah tengok dia menangis. no naah,cume ada once tu je, dia datang bilik aku. aku cam terkejut gak walaupun itu kebiasaan kitorang datang bilik tanpa mesej dulu.dia datang dekat, sitting in front of me, tanya aku camne aku jadi kuat. camne aku boleh ceritakan benda yg mungkin buat aku boleh menangis tapi aku tak menangis. aku diam, and baru nak cakap, aku nampak air mata dia gugur. masa tu, aku terkedu. tak kata apa apa. and i let her cry and cry. seriously i don't know what to do and aku ni bukan jenis yg pandai pujuk orang.bila dia nages, aku cube jugak pujuk. comfort her. ceritakan apa yg perlu dia tahu. give her spirit to move on.

Seriously bagi aku, diba seolah macam adik aku. seorang yg need attention. haha.aku kalah kot dengan pujuk rayu dia. wohoho. takkan ada aku kata no at her. melainkan aku akan kata, okay, tengok la dulu kalau betul betul aku tak boleh pergi. sebab aku taknak kecewakan hati diba. sebab aku dah pernah tengok dia nages sebab kecewa, mana mungkin aku nak tengok dia kecewa lagi.

heyyy dib. aku nak mintak maaf sepanjang perkenalan kita ni, aku pernah marah kau ke, cubit kau, perli kau ke, usik kau, buat kau terasa hati ke, aku mintak maaf ye. dib, without you, aku rasa aku tak mungkin sejauh ni. struggling hard to achieve everything i want. maaf ye sebab aku dah tak commited dengan sispa. tak pergi kursus pun tak bagitahu kau. leave you alone like that. maaf. aku dah tak boleh nak follow up dengan sispa. so, kau teruskanlah perjuangan kau tanpa aku ye. kursus akan datang pun aku tak boleh nak make it, tapi its okay, aku akan cuba lawat kau kat ukm masa tauliah nanti. <3
heyy si tempedansambalkicap! haha. jangan tukar link blog, and jangan pernah berhenti blogging sebab aku nak tahu perkembangan kau tau adik comel! hehe. loveyousomuch dib! aku rindu kau. siyesly aku rindu kau!

notakaki: diba, kau jangan gelakkan aku bila baca blog ni, ni dari hati aku tau. ahaha


1 comment:

  1. Hai yana ! slmat hari raya :) kekeke. .msj raya ko ak tade kedit nk bls. ..

    sblum pape ak nk jerit dulu aaaaaaaaaaaaaaa , lwk gle gmbr dulu2. hahaha
    ak mcm tgh speechless gak bce post kau ni, aku tak expect plak smpai kau tlis satu post psl dennn...tapi pape pun thank uuuuu, *air mata genang*.terharu wehhh ko ingat sume benda. sob sob.
    and u really describe me well except the counterphobia tuhhh. . dah tak lagi rsenyer.hihi. trm ksh skli lagi sbb lps ak dh tak slalu ngan kau, gila aku survive smpi hlng counterphobia aku. hahaha.yes, aku ingt lagi yg ak call mcd ke ap tah tp tanak ckp. haha. sengal, kan. dulu, sume bnd nk sruh kau teman nk sruh ko call kan. hehehe

    haaaaa, sblm terlupa mohon salah silap blako dehhh :)

    rinduuuuu kau jugak. eh tapi ko jgn rindu aku lelebih sngat, nanti yassin jeles..mngamuk plak dia kt aku nnt :P hikhok.
    stay strong yana n smoga berbahagia dgn si dia ! jgn lupa singgah UKM , taw taw taw. ku tunggumu di pintu grbang ukm. haha

    ReplyDelete